חם חם ברשת…"מחיר למשתכן"

ההגרלה  – הבדיחה שרצה ברשת….      משה קנה מהשכן שלו חמור ב- 1000 ש"ח.
השכן לקח את הכסף והבטיח למשה כי ימסור את החמור למחרת היום .
למחרת , מגיע השכן ומדווח למשה בצער רב שהחמור מת.
טוב…עונה משה, החזר לי את כספי …כי לא קיבלתי את התמורה.
"מצטער"…ענה השכן, בזבזתי את כל הכסף אתמול, ואין לי כסף להחזיר לך.
 טוב…אומר משה, הבנתי,… אז אני מבקש ממך את הגוויה של החמור.
מסתקרן השכן ושואל…"מה לעזאזל תעשה עם גווית החמור" 
 …אני הולך לבצע הגרלה על החמור !…משיב משה .   אבל…איך אפשר לבצע הגרלה על חמור מת…  …..שואל השכן.
 בוודאי שאני יכול…חכה ותראה,… אני כמובן לא אספר שהחמור מת.
 כעבור חודש ימים נפגשים משה והשכן, והנ"ל שואל בסקרנות,…נו…. איך הייתה ההגרלה שעשית על החמור המת… 
 ומשה מספר….."הוצאתי את החמור להגרלה",… מכרתי 500 כרטיסים תמורת 10 ש"ח לכרטיס, וסה"כ הרווחתי 4,990 ש"ח. מהסכום הזה הורדתי את מחיר החמור שרכשתי ממך, ונותרו בכיסי 3,990 ש"ח.
 מישהו התלונן ….מסתקרן ושואל השכן ?…כן…הבחור שזכה בחמור התלונן ! ….ומה עשית שואל השכן    …. אהה…אז החזרתי לו את עלות כרטיס ההגרלה שהוא שילם.            (מקור: נדלניסט מהבקעה)
 אז מה הקוריוז בסיפור הזה , תשאלו….. 
 היום משה הוא שר האוצר, הוא מתאמץ ומנסה לשכנע קבלנים ומוכר לנו כל מיני הגרלות לדירה ב"מחיר למשתכן".                            
אז יש מתי מעט שמצליחים אבל לעת עתה הרוב הוא הבל הבלים. נבחרינו מצהירים השכם והערב, כי מאד אכפת להם והם רוצים לעזור ומאידך גובים עוד מסים, מספסרים בקרקעות, ואפילו גובים דמי רישום לא מבוטלים !  על מה ולמה…הרי הכל נעשה ברובו באינטרנט ובלחיצת כפתור !             
לצערי נבחרי הציבור ברובם, עד היום לא הפנימו כי הגיע הזמן מזמן… לתת ולשחרר לצעירינו!  איך שלא נהפוך את הדברים,  הכל למעשה עוד הכנסות למדינה על מנת שיהיה איך לדשן את נבחרינו בקומבינות,  ועוד תפירת תפקידי מפתח, ג'ובים ועוד טיסות ועוד חופשות ומה לא …!  זה פשוט לא נגמר…..                                
דוגמא קלאסית מהשנים האחרונות – ראו את תאגידי המים..אפילו זה שהגה את רעיון התאגידים בחר לפרוש והתעופף, אבל לא לפני שהשאיר לנו ירושה צורבת. "השחיתות במיטבה" פשוט בושה !  זאת בעוד  צעירי ישראל ומשפחות צעירות בתחילת דרכם נאנקות וכורעים תחת העושק והנטל הכבד !
 אבל….הכי מצחיק הוא שהזכייה במחיר למשתכן או מחיר מטרה שואפת כמעט לאפס,  בדומה לגווית החמור !….כולם שילמו על ההגרלה,  אבל בסוף קיבלו גוויה! ואם כבר נפלה בחלקך זכייה,  היא טומנת בחובה, כל מיני סאגות שמונעות ממך את התקדמות העסקה באמת והזכייה!  
שר האוצר היקר שלנו, שניסה להרים את הכפפה ומנסה בכל כוחו, נתקל בקשיים ואפילו מכוונים, כאשר אין תאום והסכמות בין המשרדים השונים !  ממש במכוון משרד אחד מזמבר את משנהו ושם מקל בגלגלים !  עיריות וועדות לא עובדות,  בנקים חוששים ולא משחררים וכהנה וכהנה.                  
ועל זה נאמר …סיפורים כמו חול ואין מה לאכול…!   לכן גם תמיד נשלם ובגדול!  כמה שנדבר על כך, אפילו הדף מתקשה להכיל זאת !….   פשוט הבזיון במערומיו האמיתים .  כמה עצוב וקודר…..
בל נשכח שאנחנו אלה שאפשרנו להם ועדיין מאפשרים להם להתעלל בנו ! מזוכיסטים לא……?       
   
מי מנבחרינו או  בכלל,  שאל את עצמו ….איך שכננו הדודים בונים אצלם, בניין דירות מפואר באזור היוקרתי שלהם, מה שנקרא "צפונבוני" , שיש בו ביקושי יתר, במחיר אמיתי ושפוי של 400 אלף ש"ח ונמוך מזה, וזה בעבור דירת 4 חדרים,  מושקעת וכוללת מחסן, חנייה ומרפסת שמש … אז איך…????                                בלי הגרלות ובלי בטיח….!    נו…ו …עכשיו הבנתם…..!
 למי שלא הבין, אז…החמורים הם תמיד אנחנו ……רק שאנחנו טרם הפנמנו ועדיין לא יודעים זאת